”Överraskande Örebro” skrotas!
Skrivet av

Fredrik Stengarn

7 mars
2011
7 mars
2011

”Överraskande Örebro” skrotas!

Ha! Idag kan vi läsa i NA att Örebros slogan ”Överraskande Örebro” skrotas. Den anses för dålig och dessutom menar Örebros turistchef Björn Fransson att slogans kan feltolkas väldigt lätt.

Kul att ni lyssnade på oss, Björn!

Four PR gick redan i höstas ut och sågade Örebros slogan. Då var man dock mindre intresserad av att skrota sin slogan som ansågs ligga i tiden. Och några feltolkningar var inget man såg som något problem…

Jag själv debatterade med Björn i SR Örebro.

DN publicerade också idag detta fina reportage

Men som sagt; kul och bra av Örebro! Även om det säkert kostat en slant.

/Fredrik

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.