Spännande med Berghs TV11-kampanj!
Det började med ett examensarbete och slutade i succé. Sex Berghselever kommer nu ikväll under Big brother-finalen få chansen att presentera sin splitternya kampanj ”11 seconds to fame” som de under våren bloggat om i bloggen ”Xproject – sex Berghselever på hemligt uppdrag av TV11” på resume.se. Kampanjen syftar till att öka varumärkeskännedomen om TV11 samt behålla tittarna efter att Big brother slutar. Man lät kort och gott tittarna spela in egna klipp där de spelar hallåor och presenterar programmen via kanalens hemsida och dessa har även kommit upp på deras Facebooksida, och nu kommer de populäraste klippen att köras på TV från och med ikväll. För att kicka igång det hela har man även låtit utröstade Big brother-deltagare spela in sina klipp.
Riktigt roligt sätt att engagera sina tittare! Trevligt också att de utnyttjade Facebook och att de väljer just ikväll som lanseringskvällen när de kommer ha så många tittare. Det har varit riktigt intressant att följa deras kreativa arbete i bloggen, gå in och läs HÄR!
/Emilia