Skrivet av

Martin Ruist

9 december
2016
9 december
2016

Så skriver du rubriker som fångar journalister – 7 tips

Om du har tagit dig tid att läsa den här texten är det förmodligen för att rubriken fångade ditt intresse. Vi möts varje dag av enorma mängder information, så det är inte så konstigt att vi förlitar oss mycket på rubriken för att avgöra vad vi borde läsa. Det stämmer än mer för journalister, som inte bara ska hålla koll på alla de senaste nyheterna och händelserna utan också dagligen måste läsa igenom, bokstavligt talat, hundratals pressmeddelanden från olika organisationer.

Du börjar nog nu förstå hur viktig rubriken på ditt pressmeddelande är för att du ska få det genomslag och uppmärksamhet som du tycker att du förtjänar. Det är nästan en konstart i sig själv att på några få ord övertyga läsaren att din text är värd att läsa.

Rubriken i ett pressmeddelande handlar om att visa för journalisten att din nyhet är värd att berätta. För att guida dig har vi samlat sju tips på hur du skriver en rubriker som gör att journalisterna tar upp din nyhet.

Ladda ner våra 7 tips här!

/Martin

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från Four PR

Tack för din anmälan! Vad kul att du vill ha vårt nyhetsbrev!