Skrivet av

Fredrik Stengarn

28 augusti
2017
28 augusti
2017

Konst vitalt i kreativa yrken

Som PR-konsult förväntas du vara väldigt påläst och uppdaterad inom kommunikationsområdet, samt besitta stor kunskap om kundens bransch. Utöver det förväntas ofta de kommunikationslösningar du levererar besitta någon sorts kreativ höjd (för att använda mig av ett branschuttryck).

Sanningen ligger också där, att den bästa kommunikationen uppstår i brännpunkten mellan kunskap och kreativitet. En del människor jag träffat säger att de minsann inte är kreativa, men det är ingen ursäkt. Kreativitet är något du kan öva upp, genom att stimulera hjärnan med inspiration och problemlösning som tvingar eller uppmuntrar dig att tänka utanför boxen.

Idag tog vi på Four tillfället i akt att utsätta våra hjärnor för inspiration. Vartannat år pågår en öppen kostnadsfri konstutställning i Örebros stadsrum som går under namnet OpenART. Det är konstnärer från hela världen som deltar och konstverken blandat och ger.

Det fina med konst är att den sätter igång tänkandet i hjärnan. Synapserna får jobba och till slut vidgas sinnena, vilket är ypperligt när man ska försöka åstadkomma kreativa kommunikationslösningar.

Jag vill påstå att konsulter som inte aktivt jobbar med sin kreativa sida kommer bli sämre konsulter.

Nedan följer ett gäng bilder från vår konstvandring:

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från Four PR

Tack för din anmälan! Vad kul att du vill ha vårt nyhetsbrev!