Lucka 11
Skrivet av

Fredrik Stengarn

11 december
2010
11 december
2010

Lucka 11

Tips 11: Dra nytta av aktuella händelser, ibland kan en stor händelse ge upphov till enormt bra PR. Ett exempel var när tsunamin hade slagit till i Thailand och övergivna svenskar kom hem till ingenting. Då passade en av cheferna på Toyota i Sverige på att använda företagets resurser till något bra. Han hade blivit så berörd när han såg dessa ensamma och övergivna människor utan någonting som inte visste hur de skulle ta sig hem att han började ringa runt till sina olika kollegor. Tillsammans fick de fram ett stort antal bilar och agerade privata taxiförare åt de nyanlända svenskarna. Riktigt smart och dessutom bidrog man till något bra!

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.