Lucka 16
Skrivet av

Fredrik Stengarn

16 december
2010
16 december
2010

Lucka 16

Tips 16: Skriv korrekta, men levande texter. En slarvigt skriven text är det värsta som finns. Det sänder ut ett slarvigt intryck. Men allt för korrekta och tråkigt skrivna texter kan sända ut ett trist och stelt intryck. Detta måste förstås avväga för vilket syfte texten ska fylla. En begravningsbyrås texter ska förmodligen vara mer formella och korrekta, på gränsen till trista. Men en säljande broschyrtext för exempelvis Lisebergs nöjespark ska inte vara trist och tråkig.

Anpassa layout och språk till tillfället texten är ämnad för. Men se till att stavningen är bra och korrekt.

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.