Ikväll öppnade Berghs School of Communications sina lokaler för vernissage där eleverna får chansen att visa upp sina alster för branschfolk. Självklart var Four PR på plats för att spana in vad framtidens reklam- och PR-skapare har för tankar och idéer. Låt oss säga att framtiden ser ljus ut för reklambranschen. Berghs lyckas verkligen leva upp till sitt renommé och eleverna har inte låtit sig begränsas av uppdragsgivarnas instruktioner utan sett den sanna utmaningen i uppdraget.
Just detta, att inte låta sig begränsas, hålla sig till reglerna men tolka dem på sitt eget sätt, att se utmaningar istället för problem och inse att ett hinder är en anledning att flyga högre istället för att stanna, är det som är riktigt upplyftande att se. Det finns redan många som kan komma på snygga designer eller kreativa sätt att få uppmärksamhet, så det som utmärker de som kommer jagas av arbetsgivarna från mängden är förmågan att ur de snävaste riktlinjerna komma på något oväntat.
Om ni har vägarna förbi Stockholm de närmsta dagarna tycker jag absolut att ni ska ta en sväng förbi Sveavägen 34 och se en liten bit av reklamframtiden. Läs mer om Berghs Exhibition.