Skattjakt med Marabou
Skrivet av

Martin Ruist

1 juni
2011
1 juni
2011

Skattjakt med Marabou

Marabou använder sig utav ett kreativ och rolig skattjakt när det nu lanserar sin nya smak; Caribbean.

Det har en skattjakt som man deltar i via sin smartphone. Man laddar då ner en app, som man sedan använder för att följa med i skattjakten på chokladkakor som är gömda runt om i landet.

Ett mycket smart och bra sätt att integrera och aktivera sina intressenter. Att få delta i en skattjakt är väl allas dröm…?

Givetvis har det även kopplat in Facebook, med en ”gilla-sida”.

Tidigare har Marabou använt sig utav kreativa idéer vid lanseringar av nya smaker. När de lanserade smaken polka lätt man göra ett spel på Facebook i vilket man tävlade i polkadans. En rolig idé som fick bra publicitet. Bra jobbat Prime, som var PR-byrån bakom.

Skärmdump från marabou.se

/Filip Jarl, VD

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.