Filip och Fredrik ska förbättra Facebook-statusar
Skrivet av

Four PR

17 augusti
2011
17 augusti
2011

Filip och Fredrik ska förbättra Facebook-statusar

Försäkringskassan har nu tagit det minst sagt fenomenala beslutet att använda sig av Filip och Fredrik* i sin marknadsföring för bostadsbidrag till studenter. Filip och Fredrik ska helt enkelt förbättra folks statusuppdateringar på Facebook och samtidigt påminna om att man kan förbättra sin status rent ekonomiskt genom att söka bostadsbidrag, som tidigare nämnt. Man har valt att använda Facebook främst för att det är där man lättast finner målgruppen, och kampanjen kommer även innefatta Miss Li, Tomas di Leva, Hanna Hellquist och Robert Laul. Rolig och kreativ idé som förhoppningsvis får fin genomslagskraft!

Klicka HÄR för att komma till kampanjsidan.

* för att inte förvirring ska uppstå, så är det kändis-Filip och Fredrik, inte Four-Filip och Fredrik.

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.