Swebus hånar SJ i kampanj
Skrivet av

Four PR

13 december
2011
13 december
2011

Swebus hånar SJ i kampanj

Swebus försöker nu ta till sin vitsiga sida och driver i sin nya kampanj med storkonkurrenten SJ. Under namnet ”Swebus jackpot” vill de kort och gott slå ett slag för att bussen är ett bra och pålitligt färdsätt som inte är lika drabbat av förseningar som tågen varit i juletider de senaste åren. Man kan i kampanjen satsa på vilket tåg man tror kommer vara mest försenat 22 december. Vinsten är 1000 kr i resecheckar hos bolaget.

SJ svarar kort och koncist att de inte har några synpunkter och ”vill folk slå vad så får de göra det”. Bra gjort, SJ! Ingen idé att starta pajkastning i media.

Printscreen från kampanjsidan

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.