Mannen som retat ett helt land
Skrivet av

Four PR

9 januari
2012
9 januari
2012

Mannen som retat ett helt land

Fabian, Fabian, Fabian… att reklamerna visats flitigt är en UNDERDRIFT. Och att säga att många blivit irriterade är också en underdrift. Han är överallt.

Enligt en jämförelse i Dagens media har dessutom Sibas varumärke sjunkit till det lägsta i hemelektroninbranschen. Folk går helt crazy på Twitter och Facebook och frasen ”hoppas att han blir kidnappad igen” har gått varm. Sibas informationsansvarige har dock en helt annan inställning och tycker att ”profileringen av Fabian har också bidragit till att visa en kul och humoristisk sida av Siba”.

Problemet: ingen tycker ju att det är kul. Om och om igen kablas nya filmer ut och Fabian skriker vidare och springer runt helt hyperaktiv i rutan. Fabian lockar ingen, han AVSKRÄCKER. Folk skriver mer och mer negativt och några har till och med börjat bojkotta Siba. Kanske att drömmen om en igenkännande-faktor genom reklamfilmerna gick liiiiiiite för långt.

Nu efter mellandagarna ska de dock se över effekten av reklamerna och fatta ett beslut om huruvida de ska fortsätta eller inte. Måtte Fabian lugna sig lite åtminstone!

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.