Misslyckad kampanj dålig PR för NK
Skrivet av

Four PR

7 februari
2012
7 februari
2012

Misslyckad kampanj dålig PR för NK

Klipp från Aftonbladet

Vill du sova på en kartong? NK har nu lanserat kampanjen ”Sov som en hemlös” där de bland annat säljer lakan i kartong för 700 kronor. ”Design with a conscience” är den ursprungliga meningen men det har snarare tagits emot som ett hån hos allmänheten. Runt om på nätet rasar människor över det smaklösa kampanjvalet som enligt många bara är ett sätt för NK att utnyttja hemlösas situation för egen vinning och det som skulle ”väcka medvetenhet” har istället blivit extremt dålig PR för varuhuset.

Bra eller dålig idé?

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.