Hur tänkte ni här, Kolmården?
Skrivet av

Four PR

10 juli
2012
10 juli
2012

Hur tänkte ni här, Kolmården?

I och med den beklagliga vargattacken på Kolmårdens djurpark för ett litet tag sen då en av djurvårdarna blev dödad drog de tillfälligt in all reklam som då bland annat innehöll fraser som ”Kolmården – det känns i hela kroppen” och ”Större, starkare, vildare”. Nu har reklambyrån Søder istället gjort en helt ny reklamfilm som ska ”förmedla den kärlek och värme som finns i parken”.

Och ja, djuren är väl söta. Men är det verkligen lämpligt att den första texten som kommer upp är ”killing”? Även om de syftar på den svenska betydelsen av ordet så går det ju inte att komma ifrån vad det faktiskt betyder på engelska och vad som hänt… inte så bra, Kolmården!

Ta en titt på filmen och avgör själva! 

 

 

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.