Uppmärksamheten kring Parken Zoo – kris eller möjlighet?
Skrivet av

Martin Ruist

19 oktober
2012
19 oktober
2012

Uppmärksamheten kring Parken Zoo – kris eller möjlighet?

”There is no such thing as bad publicity” hävdas ofta Phineas T. Barnum ha sagt, och från första stund har det argumenterats huruvida det är sant.

De senaste dagarna har det blåst kring Parken Zoo i Eskilstuna. Ledningens krishantering har kritiserats av många kända och okända experter. Hur parken klarar sig ur krisen är omöjligt att svara på i dag, men en indikator som vi fått serverad tack vare Facebook – antalet personer som gillar Parken Zoo på Facebook.

Sedan Kalla Fakta sändes i torsdags kväll har Parken Zoo faktiskt ökat sin anhängarskara på Facebook med drygt 200. Vid sändningen hade de ca 6200 gilla, och när detta skrivs har de ökat till 6421. Kommer besökssiffran i sommar gå i samma riktning? Låg det kanske något vettigt i Barnums uttalande? Vad tror du?

20121019-131135.jpg

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.