PR-lansering | Nytt, unikt och utmanande – att kommunicera The Locker Room |Löfbergs Arena
Löfbergs Arenas trotjänar-restaurang Nitton32 har under sommaren 2018 fått en riktig uppfräschning i form av en omfattande ombyggnation, samt en nylansering under nya namnet The Locker Room Restaurang och Bar. Four PR anlitades för att tillsammans med teamet på Löfbergs Arena sätta kommunikationen av den nya restaurangen och för Löfbergs Arena i stort, i syfte att skapa en snackis kring Karlstads nya fräscha lunch- och middagsrestaurang och förstärka bilden av Löfbergs Arena i Värmland.
Löfbergs Arena har sedan den stod klar 2001 haft en självklar plats i Karlstads stadsbild och underhållningssfär – inte minst som hemmaarena för hockeylaget Färjestads BK. Samtidigt är Löfbergs Arena mer än bara en vanlig hockeyarena. Innanför väggarna pågår det aktiviteter året runt – från hockey och sportevenemang till konserter och mat- och dryckesupplevelser. Kort sagt: en spännande gastroarena och mötesplats för underhållning, som sätter Karlstad på kartan.
The Locker Room Restaurang och Bar lanserades den 27 augusti 2018. Restaurangens nya stil och inriktning ger gästerna en helt ny unik upplevelse, som utmanar bilden av vad en svensk arenarestaurang är. I den nya inriktningen gäller lagd tallrik på så väl lunchen som kvällen. Den nya menyn lyfter matupplevelsen till nya nivåer och restaurangens hjärta – det fräscha skafferiet – ger en känsla av att du som gäst bjuds in i kockens matpassion. The Locker Room Restaurang och Bar är en plats för vänner, arbetskamrater och familjer. Atmosfären är varm och upplevelsen unik och utmanande.
Four PR:s uppdrag var att tillsammans med Löfbergs Arena skapa den kommunikativa ramen för The Locker Room Restaurang och Bar i form av en lanserings- och kommunikationsplan. Ledorden för kommunikationen blev NYTT, UNIKT och UTMANANDE. Med utgångspunkt ur dessa satte vi tillsammans med Löfbergs Arena upp en plan för hur arenan ska arbeta framåt i sina olika kanaler. Allt från inlägg i sociala medier, till kontakt med media och nyttjande av egna kanaler. Utöver konkreta aktiviteter innehåller planen också målgruppsavgränsning, målsättningar och generella rekommendationer.
– Fredrik och Emil på Four kom till arenan och spenderade en dag med oss, där vi fick möjlighet att berätta om vår verksamhet men också om The Locker Room Restaurang och Bar. De fick möjlighet att ställa frågor och verkligen gräva ned sig i våra utmaningar. Det var en riktigt bra arbetsdag för både dem och oss. Utifrån det vi pratat om kom de sedan tillbaka med en tydlig plan för hur vi ska jobba framåt. De förstod oss snabbt och planen var klockren, säger Örjan Lindgren, enhetschef Mat & Dryck på Löfbergs Arena.
– Planen är till stor hjälp för oss i vårt vardagliga arbete. Extra bra är att Four PR lyckats sätta en plan som är både strategisk och konkret operativ. Det förenklar min vardag jättemycket, säger Ida Rosenberg, koordinator Mat & Dryck på Löfbergs Arena.
Läs mer om Löfbergs Arena här: www.lofbergslilaarena.se