Nytt uppdrag: ÖBO Lokaler vill lyfta Tybble Torgs varumärke
Skrivet av

Fredrik Stengarn

22 november
2013
22 november
2013

Nytt uppdrag: ÖBO Lokaler vill lyfta Tybble Torgs varumärke

Fotograf AvS_X5V9673_resize

Four PR har fått i uppdrag att stärka varumärket för ett av Örebros mest klassiska stadsdelscentrum – Tybble Torg. Det handlar bland annat om att utforma ett långsiktigt och affärsdrivande kommunikationskoncept för torget. Uppdragsgivare är ÖBO Lokaler, som ansvarar för förvaltning och utveckling av Tybble Torg.

– Vi vill stärka Tybble Torgs varumärke och öka attraktiviteten i torget. Tybble Torg är ett av våra mest genuina stadsdelscentra, och det fyller en viktig funktion för ett välmående område. Då måste vi se till att fler väljer att också nyttja det. Det är jag övertygad om att Tybbleborna också tycker, säger Agneta Andersson, centrumkoordinator på ÖBO Lokaler.

Genom att ge Tybble Torg ett tydligt kommunikationskoncept ska det också bli tydligare för Örebroarna varför de ska umgås och göra sina ärenden på torget.

– Varumärket är allt när konkurrensen hårdnar. Därför är det helt rätt att ta ett helhetsgrepp kring hur handlarna och ÖBO Lokaler ska kommunicera torget. Vi tycker det känns jättekul att de gett oss förtroendet att hjälpa dem utveckla Tybble Torgs varumärke, säger Fredrik Stengarn, pr-rådgivare på Four PR.

Arbetet med att ta fram det nya kommunikationskonceptet kommer att pågå fram till årsskiftet.

Läs mer om ÖBO Lokaler på www.obo.se/lokaler 

Foto: ÖBO Lokaler

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.