Four PR tar över Korvbrödsbagarn

PRESSMEDDELANDE

Lantmännen Unibake har utökat sitt samarbete med den Örebrobaserade pr- och kommunikationsbyrån Four PR. Byrån har tidigare haft hand om varumärket Hatting men får nu även ansvar för Lantmännen Unibakes välkända fast-foodvarumärke Korvbrödsbagarn.

– Vi tycker att det ska bli jätteroligt att få jobba med Korvbrödsbagarn som ligger så många svenska familjer så varmt om hjärtat. Det är inte många varumärken som håller en varumärkeskännedom på 97 %. Nu ska vi se till att fylla de procenten med styrka också, säger Four PR:s ansvariga projektledare Martin Ruist.

Jobbat med Hatting sedan 2012
2012 valde Lantmännen Unibake att låta Four PR ansvara för företagets fikabrödsvarumärke Hatting, i samband med att kommunikationen kring varumärket behövda lyftas. Nu väljer Lantmännen alltså att utöka samarbetet med Four PR genom att samla företagets alla konsumentvarumärken hos byrån.

– Vi har varit nöjda med det arbete som Four PR har gjort för oss, och såg nu att vi ville samla kommunikationen kring våra olika varumärken. Det var ett naturligt val för oss att göra det hos Four PR, säger Kerstin Landeblad, Trade Marketing Manager på Lantmännen Unibake.

Relationsmarknadsföring och pr-stöd
Four PR får ansvar för att driva relationsmarknadsföringen och stötta Lantmännen Unibake i övrigt pr-arbete kring de båda varumärkena.

– Hela branschen ser en trend, framför allt i Storbritannien och USA, att kunder väljer att gå från stora kommunikationskonglomerat till lite mindre och kvickare byråer för att få en närmare relation. För oss är det tydligt att denna trend även kommit till Sverige, avslutar Martin Ruist på Four PR.


Pressbilder:

Korvbrödsbagarn
Korvbrödsbagarn
FourPR-mot ljus bakgrund
Four PR, logo mot ljus bakgrund
Martin Ruist, ansvarig projektledare Four PR
Martin Ruist, ansvarig projektledare Four PR