Instagram lanserar ny logotyp
Skrivet av

Johanna Lidman

13 maj
2016
13 maj
2016

Instagram lanserar ny logotyp

insta

I onsdags släppte Instagram sin nya logotyp. Diskussionerna har varit många och nätet fylldes snabbt av positiva och negativa kommentarer. Enligt företaget så har man inspirerats av den gamla ikonen, det vill säga att denna fortfarande finns representerad fast nu i en enklare form. Instagrams designchef Ian Spalter skriver att de är tacksamma över att den gamla ikonen var omtyckt, men att den inte längre representerade Instagram och det community som byggts upp kring det sociala mediet.

Men även insidans har förändrats. Formspråket har förenklats och de mörka gråa och blåa detaljerna i appens bakgrund har bytts ut mot vitt och sprakande, klara accentfärger.

Snygg tycker vi!

 

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.