Four får Ford
Skrivet av

Martin Ruist

14 juni
2016
14 juni
2016

Four får Ford

I dag skriver vi om att vår kund Ford har valt att förnya samarbetet med oss. Superkul, så klart! Avtalet omfattar pr och strategisk kommunikation i Sverige.

FordGT2015_04-2

Four PR har arbetat med Ford Motor Company AB sedan 2015. Vi är ett löpande stöd till marknads- och informationsavdelningen i strategisk kommunikation och produktion av pr och pressmeddelanden. Under våren har Ford växlat upp sitt pr-arbete ytterligare genom att tillsätta en informationschef, och som ett led i intensifieringen väljer de nu att förlänga och utöka avtalet med oss.

Vi är väldigt glada över det här förtroendet. Vi ser det som en glad feedback om att vi har visat att vi kan leverera bra press. Dessutom är Ford som varumärke väldigt roligt, genom att det finns så mycket potential i det. Det värmer verkligen ett kommunikatörshjärta att de då också väljer att utveckla sitt pr-arbete och satsa på att jobba med relationer.

Kunder väljer mindre, flexiblare byråer
Det här är också en del i trenden att även stora företag väljer mindre, flexiblare byråer framför de stora jättarna, som både vi och andra mindre byråer märkt av de senaste åren.

Är du nyfiken på vad som händer hos oss? Prenumerera på vårt pr-brev, och få både tips och nyheter direkt i din mailkorg.

Pressmeddelandet i sin helhet finns i vårt pressrum.

Vill du se hur det kan se ut när vi skriver pressmeddelanden åt Ford? Kika i deras pressrum.

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.