Four PR besökte Prime Showcase
Skrivet av

Fredrik Stengarn

21 november
2010
21 november
2010

Four PR besökte Prime Showcase

I fredags åkte jag och VD Filip Jarl upp till Stockholm för att besöka Prime Showcase. En ”heldag” mellan 11-16, där Prime visade upp olika case de jobbat med under året. Det hela var en mycket trevlig tillställning och det känns som att vi valde några riktigt bra case att kika på.

Följande case kikade vi på;

1. Medierelationer 2.0 Audi A1
Här presenterade Claes Nyströmer och Tobias Helmer hur man jobbat med Audi A1 och att jobba in den i media. Mycket intressant case där jag finner konceptet ”Testkör din idé” som riktigt spännande, där unga entreprenörer fick testköra en Audi A1 och samtidigt prata med en entreprenörsdrake, bland annat Mats Gabrielsson.

2. Digital PRAftonbladets Livelöpet
Här berättade Sakari Pitkänen om hur Prime jobbat med musikpriset Rockbjörnens kampanj för att nå ut till fler som de kallade Livelöpet. Det innebar att man digitalt kunde se på konserter via nätet där man kunde interagera med artisten som spelade. Spännande och intressant för framtiden!

3. Branden ExperimentsCarlsberg Where’s the party?
Carlsberg bad Prime att tillsammans med United Minds att jobba kring en kampanj för TV. Tanken blev att ta en ”vetenskaplig” vinkling för att locka till uppmärksamhet. Här pratade kreativa Prime-chefen Tom Beckman och och United Minds Markus Larsson. En riktigt spännande och rolig kampanj. Ni hittar mer information på kampanjsidan http://www.wherestheparty.se/

4. Best Use of Social MediaKraft Foods Aladdin-kampanj Rädda julen
Caroline Jungsand berättade om hur Aladdins succékampanj Rädda julen slog väl ut. Och hur man integrerade sociala medier på ett så väl effektivt som spännande sätt. Utslagstippade Körsbär i likör fick flest röster och Ägglikör fick sätta livet till. Ett riktigt roligt case att lyssna på.

5. Integrerad produktlanseringKraft Foods Marabou Polka-lansering
Robert Aras och Johan Seidefors berättade om en bred lanseringskampanj av Marabou Polka. En kampanj som gick över flera olika kanaler och som tillslut blev en stor succé för Marabou. Bästa produktlanseringen någonsin för företaget, rent försäljningsmässigt.

Till dessa blev det intressanta diskussioner och tankar från oss åhörare. På det hela taget en väl spenderad dag.

Signerat,
Fredrik

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.