IKEA i verkligheten
Skrivet av

Martin Ruist

22 augusti
2012
22 augusti
2012

IKEA i verkligheten

IKEA i verkligheten – är möbelföretagets senaste kommunikationssatsning. Roligt? nja. Nytänkande? nja. Effektivt? kanske.

Egentligen känns det inte jättenytt att genom tv visa upp hur vanliga människor har det. Det är och andra sidan lite befriande att se. Allt ska idag vara så himla tillrättalagt och uppstajlat innan vi överhuvudtaget vågar visa någonting utåt. Vet inte hur många timmar det tar för McDonald’s, Burger King, Max osv. att stajla och piffa sina hamburgare innan det får vara med på bild. Och då har vi inte ens nämnt det efterföljande redigeringsarbetet.

Så helt klart är det lite befriande att se hur IKEA tänker. Det visar ju trots allt upp hur många människors vardag ser ut och de visar samtidigt på hur just deras produkter har en naturlig del i den vardagen.

Se filmen och döm själva om det är ett smart drag. Eller om det mest känns tillgjort och inte alls särkilt inspirerar.

 

/Filip

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.