Hysteriskt rolig reklambild för Forex banklån
Skrivet av

Martin Ruist

5 april
2013
5 april
2013

Hysteriskt rolig reklambild för Forex banklån

Jag snubblade över den här reklambilden för Forex banklån alldeles nyss:

 

Deras tanke är naturligtvis god: ”Om du tar ett riktigt bra banklån (hos Forex) kan du få råd med en riktigt bra hemmabio.”

MEN…

…min omedelbara koppling blev lite annorlunda:

Skräckfilm, läskiga djur, skrämd från vettet, spilla ut popcorn (eller rent utav göra i byxan) av obehagliga överraskningar.
Tror du att det är skräck och obehagliga överraskningar som Forex marknadsavdelning vill att kunderna ska tänka på när det kommer till Forex banklån?

Lärdom: kommunikation skapar mening först hos mottagaren. Avsändaren kan inte bestämma hur ett budskap ska uppfattas. Därför måste vi alla tänka oss in i mottagarens situation och förförståelse, och göra allt vi kan för att minimera de alternativa tolkningsmöjligheterna.

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.