Låt dig inspireras av ICA – och gör det ännu bättre
Skrivet av

Linnéa Karlsson

29 september
2016
29 september
2016

Låt dig inspireras av ICA – och gör det ännu bättre

Idag är kaffets dag, något som ICA har uppmärksammat på sin Facebooksida. Detta tycker jag är ett bra exempel på hur man på ett enkelt sätt kan skapa engagemang hos sina följare i sociala medier. De har fokuserat på en aktuell händelse som alla kan relatera till (alla älskar kaffe, eller hur? ja, i alla fall väldigt många) och gjort en enkel film på hur kaffe hälls upp i glaset med en uppmaning att tagga ”sin mest kaffeälskande kompis”.

I skrivande stund har inlägget resulterat i fler än 4600 gilla-markeringar, 838 delningar, 19 000 kommentarer och 413 000 visningar av inlägget. Detta visar att det ibland inte behöver vara svårare än så. Givetvis har ICA en stor fördel att de har 272 692 personer som redan gillar dem på Facebook, men även om du och ditt företag inte har en lika stor följarskara som ICA, kan du alltid låta dig inspireras. Vem vet, du kanske kommer på något ännu bättre? Våga testa dig fram vad som fungerar i era sociala medier!

/ Linnea

Annat relaterat:

Almedals-update från Linnea: Engagemang i sociala medier och Almedalens minsta mingel

Våga utvecklas via sociala medier

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.