Frukostseminariet den 15/3 var en succé!
Skrivet av

Four PR

16 mars
2011
16 mars
2011

Frukostseminariet den 15/3 var en succé!

Först och främst måste vi tacka alla som kom på Four PRs första frukostseminarium, samt följde oss på distans! Det var riktigt kul att så många var engagerade och ställde frågor. Hoppas alla ni också tyckte det var ett givande seminarium!

Vi tänkte, genom detta blogginlägg, berätta lite om vad som pågick under seminariet, dels på Twitter och dels vår livesändning på Bambuser.

Frukostseminariet var på ämnet ”Ditt varumärke i sociala medier”. Vi bjöd våra deltagare en på god frukost som bland annat bestod av nybakt parmesanbröd, ekologiskt kaffe och diverse pålägg och andra tillbehör. En frukost som var väldigt uppskattad!

Seminariet startade 07.45 med att vår VD, Filip Jarl, hälsade alla välkomna och presenterade Four PR och vad vi gör för att hjälpa våra kunder. Filip lämnade sedan över ordet till de båda föreläsarna Fredrik Stengarn och Martin Ruist. Inledningsvis berättade Fredrik kort om vad sociala medier är och visade en enklare karta över sociala medie-landskapet. Sen förklarade Martin vad ett varumärke är och hur man tar reda på sitt varumärkes status. En liten paus på fem minuter för att fylla på frukosten passade bra innan Fredrik och Martin vävde ihop sina områden och började prata om morgonens huvudtema – hur varumärken byggs i sociala medier.

Men vad är ett seminarium om sociala medier utan att vi själva använder oss av det? Klockan 07.40 hade vi på Four PR startat vår Bambuser-livesändning. Där sände vi hela seminariet över nätet så att de som ej kunde närvara fysiskt i lokalen trots allt kunde ta del av våra råd och tips. Ett mycket uppskattat inslag. 

Vi jobbade även med en Twitter-hashtag, #FourPRsem, där man kunde dela med sig av sina åsikter och diskutera seminariet i realtid. Det haglades in funderingar och tankar från så väl deltagare som webbtittare. Emanuel Sjöberg hade fått i uppdrag att samtidigt som seminariet pågick fånga upp alla kommentarer och diskussioner som pågick på Twitter, Facebook och via Bambuser. Tanken var att han var länken mellan alla som fanns med oss i de sociala medierna och de som var med oss på plats. Emanuel delade med jämna mellanrum med sig av vad som försegick på nätet. Här nedan är ett axplock av vad som skrevs på Twitter:

Bildmontage av Emanuel Sjöberg.

Som sagt, väldigt roligt att så många var engagerade i vår Twitter-hashtag! Men på Bambuser vad det också full aktivitet. Vi hade över 50 stycken unika IP-adresser som såg oss live, varav några kom och gick. Väldigt kul tycker vi!

Om ni inte såg någon av våra sändningar finns alla Bambuser-filmer antingen på vår egna hemsida eller också kan ni klicka här!

Seminariet avslutades med applåder. Efter seminariet fick Fredrik och Martin svara på många frågor från nyfikna personer. Med andra ord skulle man kunna säga att det var en lyckad dag och ett väldigt lyckat frukostseminarie som vi absolut kommer att försöka hålla igen. Håll utkik för fler roliga händelser från oss vänner på FourPR.

Vi bjuder även här nedan på lite mer bilder från seminariet.

Emanuel och Fredrik väntar på de inbjudna gästerna.

Frukostbordet är dukat och klart, ekologiskt brie varvas
med god sallad och gott bröd!

Boule-bröd med parmesan serverades vid frukostbordet.

Deltagarna sitter ner och äter sin frukost medan de väntar på att seminariet startar.

Martin pratar om att allt vi gör kommunicerar något.

Kommentera gärna och skriv era åsikter, funderingar eller tankar kring seminariet. Eller hör av er direkt till oss på annan väg, ni hittar kontaktonformationen under fliken ”Kontakt” i menyn här på hemsidan.

Ha det bra tills vi hörs igen!

/Vännerna på Four

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.