Ikea satsar på hemelektronik
Skrivet av

Four PR

20 april
2012
20 april
2012

Ikea satsar på hemelektronik

Veckans snackis just nu verkar bli att vår kära svenska möbeljätte har nu även bestämt sig för att satsa på hemelektronik. Lanseringsklippet för teknikgrejen (vad ska man kalla den?) UPPLEVA har hittills fått nästan 1 200 000 views på Youtube efter bara ett par dygn, och som pricken över i:et blivit Sveriges mest delade reklamfilm någonsin. På så kort tid! Bra jobbat, Forsman & Bodenfors.

Känns överlag väldigt, väldigt Ikea. En tjej med kraftig svensk accent står och introducerar maskinen på engelska och det är ju nåt särskilt attraktivt med vita teknikprylar. Tror att det kan komma att bli succé, åtminstone bland alla Ikea-lovers.

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.