Specialiseringen på amerikanska varumärken fortsätter
Skrivet av

Fredrik Stengarn

19 januari
2017
19 januari
2017

Specialiseringen på amerikanska varumärken fortsätter

Vi meddelade i höstas att vi just nu införskaffar oss specialkompetens för att jobba med amerikanska varumärken, inte minst eftersom Ford är en av våra stora kunder. Sedan dess har jag själv varit i USA för att bevaka valet, men vår kund Engcon har dessutom meddelat att de startar verksamhet i USA.

Idag deltog vi därför på en konferens arrangerad av AmCham och United States Department of States sektion för regional säkerhet. Seminariet, som hölls på den amerikanska ambassaden i Stockholm,

Seminariet handlade om cyber threats och hur detta kommer påverka företag och organisationer i Sverige, USA och såklart också i världen. Sårbarheten är stor i och med att vi blir allt mer digitala, något som företag måste ta hänsyn till. Ur ett PR-perspektiv blir det viktigt att vara medveten om detta och förbereda sig väl, eftersom en cyberattack är en potentiell kris för organisationen.

På måndag deltar jag även på en eftervalsanalys som arrangeras på Svenska Institutet i Stockholm. Vad kommer den nya Trump-administrationen göra och hur påverkar det sannolikt Sverige och svenska intressen? Deltar gör bland annat Sveriges generalkonsul i New York, Leif Pagrotsky.

Återkommer med mer kring det i nästa vecka.

I kaffemaskinen just nu

White Label – Kraftfull, mörk, krämig karaktär med förförande toner av choklad och nötter

Håll dig uppdaterad

Få de senaste nyheterna från oss och PR-världen Klicka här för att prenumerera på Pricksäkert.